Zdania na temat wizytówek są podzielone. Ja osobiście lubię je mieć zawsze przy sobie. Zadbałam też o to, aby były efektowne i wyróżniające się. Oddają klimat tego czym się zajmuję. Jak powinien wyglądać dobry projekt wizytówek? Chętnie podzielę się moimi odczuciami.

Wiele drukarni oferuje projekt wizytówki już w cenie druku, nie brak osób, które z tego rozwiązania korzystają. W ten sposób otrzymać można wizytówki standardowe, które niczym szczególnym się nie wyróżniają. Nie wykluczam oczywiście, że znaleźć można drukarnie z bardziej kreatywnymi grafikami, ale myślę że to rzadkość. Tymczasem takie przeciętne wizytówki nie są dobrą reklamą osoby czy firmy. Niekorzystnie prezentują się także wizytówki wydrukowane na kiepskiej jakości papierze.

Jestem zdania, że na wizytówce należy zachować umiar jeśli chodzi o ilość informacji jakie powinny się na niej znaleźć. Warto pamiętać, że nie trzeba być tacy jak wszyscy. Pokusić się można o samodzielnie przygotowanie projektu bądź zlecenie tego specjaliści. Ja mam ten komfort, że sama jestem graficzką, a więc problem mam rozwiązany. W Polsce najczęściej spotkać można wizytówki o rozmiarze 50×90 milimetrów i na takie też warto postawić. Te większe nie zmieszczą się bowiem w portfelu i wizytowniku, co z góry skazuje je na „banicję”. Poszaleć warto natomiast przede wszystkim z rodzajem papieru. W tej chwili wybór w tym aspekcie jest naprawdę spory. Ciekawym rozwiązaniem jest także druk z lakierem wybiórczym, który sprawia, że wizytówka prezentuje się bardziej elegancko.