PLAKATY

piękny plakat

Wykorzystanie plakatów ma znaczenie w aktywnej promocji produktów i usług mających trafić do szerokiego grona klientów. Ich duży rozmiar ułatwia zapoznanie się z treścią oraz poznanie wielu ważnych szczegółów nawet z pewnej odległości – przeważnie plakat umieszcza się np. na ścianie lub na elewacji budynku. Produkty te trafiają również na specjalne stojaki znajdujące się na ulicach i w pomieszczeniach, mogą wisieć też na wydzielonych miejscach typu gabloty. Chociaż wielkość plakatu bywa różna, unika się przeładowywania go szczegółami. Najczęściej trzeba użyć mało skomplikowanej, ale przemawiającej do oglądającego grafiki oraz hasła reklamowego. Odpowiednie skonstruowanie treści plakatu to zadanie dla agencji reklamowej – ważna jest nie tylko sama grafika, ale również umiejętne zagranie na emocjach odbiorcy i stworzenie estetycznej wizualnie kompozycji.

rola plakatu w reklamie

Plakaty często przykuwają wzrok od pierwszej okazji. Hasła na nich umieszczone bądź ciekawy element graficzny zapadają w pamięć, stwarzając u odbiorcy reklamy pozytywną wizję danego produktu lub usługi. W związku z taką koniecznością, tworzenie plakatu wymaga powstania pewnej idei, która następnie zostanie przelana na ekran komputera bądź papier. Niełatwo jest wpaść na oryginalny pomysł, który będzie jednocześnie prosty i na tyle atrakcyjny, by świetnie spełnił swoją rolę. Najlepsze plakaty są mało skomplikowane, bo zbyt wiele szczegółów powoduje efekt odwrotny do zamierzonego. Dobrze jest połączyć grafikę z tekstem, ale tutaj również nie można przesadzać – im więcej tekstu, tym trudniej skupić się na przesłaniu i trudniej przychodzi zapamiętanie istotnych kwestii.