Oglądając mass media non stop mamy kontakt z rozmaitymi reklamami. Internet, radio czy telewizja są teraz bardzo powszechnymi formami, jednak nie jedynymi. Istnieją przecież fizyczne formy reklamy – na przykład bilbordy lub standy reklamowe.

Czym są standy reklamowe?

Jest to nic innego, jak specjalne stojaki do reklamowania produktów. Mogą mieć przeróżne rozmiary, kształty i druki, a wykonane są najczęściej z drewna, metalu czy drewna. Ich zadaniem jest to, by jak najatrakcyjniej przedstawić reklamowany towar. Ponadto są źródłem informacji o danej firmie, sklepie itp., ponieważ zawierają uzupełniające teksty i logo.

Jakie mają zastosowania standy reklamowe?

Głównym zastosowaniem jest używanie ich jako ekspozycji w sklepach. Stawia się na nich topowe produkty, bestsellery w niskich cenach czy sezonowo zmieniany towar. Zajmują miejsca w dobrze widocznych przestrzeniach, na przykład przy drzwiach lub na środku lokalu. Następnym zastosowaniem jest umieszczanie na standach reklamowych – ulotek. Pliki informacyjnych broszur pojawiają się w bardzo wielu punktach i dlatego mają uniwersalne zastosowanie. Mamy z nimi do czynienia w posiadłościach firm, biurach, urzędach, muzeach czy galeriach. Tu także mają na celu oswojenie interesanta z dodatkowymi lub też podstawowymi informacjami. Jako jeden z rodzajów reklamy, są niezawodne na eventach rangi targów branżowych.

Nie ma lepszego sposobu na reklamowanie przedsiębiorstwa niż obecność na takich spotkaniach. Warto się więc do nich dobrze przygotować. Stoiska promujące firmę powinny przyciągać uwagę, być oryginalne i dopasowane do profilu przedsiębiorstwa. Wykonywaniem profesjonalnych standów reklamowych w postaci stoisk targowych zajmują się profesjonalne firmy. Najlepiej zorganizowane stoiska będą jednocześnie atrakcyjne wizualnie dla odbiorcy oraz funkcjonalne dla samego przedsiębiorcy. Formą standu reklamowego mogą być także ścianki targowe lub ekspozytory. Dzięki nim reklamowanie produktu, przedsiębiorstwa, instytucji zamknięta jest w przyjemnej dla widza, a efektywnej dla wystawiającego, formie.