Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i na co dzień zajmujesz się sprzedażą swoich produktów, czy usług, wiesz doskonale, że każdy potencjalny klient potrzebuje odpowiedniej zachęty, żeby stać się Twoim rzeczywistym klientem. Taką zachętą są oczywiście odpowiednio przygotowane reklamy. A jedną z nich jest katalog zawierający oferowane towary. 

Jak przygotować taki katalog? W jaki sposób podejść do jego stworzenia? Jeśli w ogóle zastanawiasz się nad takimi pytaniami, to znak, że musisz zgłosić się z tym do specjalisty od reklamy. I od razu podpowiadamy, musi być to osoba, która zajmuje się nie tylko reklamą w Internecie.

Katalogi reklamowe, gdy sam je oglądasz, mają w sobie coś, co przyciągają. Z jednej strony są niezwykle estetycznie zaprojektowane, a z drugiej mają wszystkie potrzebne informacje. O czym to świadczy? Że dobry katalog łączy w sobie walory graficzne, z odpowiednio ułożonym tekstem, który ma być lekki w odbiorze, zachęcający do zakupu, a zarazem merytoryczny. Dlatego też nad jego projektem, a następnie drukiem i składaniem powinien czuwać ktoś, kto się po prostu na tym dobrze zna. Specjalista w pierwszej kolejności określi optymalną wielkość, dobór kolorów, a także ustali, jaka powinna być proporcja pomiędzy tekstem, a grafiką. Gdy to zrobi, przejdzie do tworzenia projektu, który następnie copywriter wypełni dobrym tekstem.

Dobry katalog to doskonała forma reklamy. Ale rzeczywiście musi być dobry. Wówczas doskonale pełni on swoją funkcję i jest inwestycją, która szybko się zwraca.